Digitalizacija poslovnih procesov je eden najpomembnejših trendov v današnjem poslovnem svetu. Danes digitalizacija poslovnih procesov ni več izbira, temveč nuja. Podjetjem pomaga, da postanejo učinkovitejša in agilnejša, znižuje stroške in povečuje donosnost. Podjetja se obračajo k digitalizaciji, da bi obnovila obstoječe procese in jih naredila dolgoročno bolj trajnostne. Z digitalizacijo lahko podjetja avtomatizirajo ročne procese, poenostavijo upravljanje podatkov, optimizirajo uporabniško izkušnjo in zmanjšajo število človeških napak.
Digitalizacija procesov zagotavlja tudi vpogled v operacije za večjo učinkovitost in nadzor nad potekom dela. S temi prednostmi lahko podjetja dosežejo večjo dobičkonosnost z izboljšano zmogljivostjo in večjim zadovoljstvom strank. Skozi več kot petnajstletno prakso izdelave spletnih strani, spletnih trgovin, različnih API povezav in prilagojenih sistemov, poznavanja poslovanja obstoječih poslovnih partnerjev, predvsem pa specifičnosti posameznih dejavnosti, smo bili priča vrsti vrsti optimizacij procesov in tudi izzivov, s katerimi smo se uspešno poprijeli, da so naši poslovni partnerji lahko nemoteno nadaljevali svoje delo na nadgrajenem sisitemu.
Zato se stalno izobražujemo in vlagamo v novo tehnologijo, da znamo pravilno svetovati in pripraviti ustrezne rešitve.
Svojim poslovnim partnerjem nudimo svetovanje pri izdelavi prilagojenih sistemov, ki rešujejo določene težave. Storitev je običajno povezana z digitalizacijo podjetja, kjer najprej ocenimo trenutno stanje in potencial.
Digitalizacija poslovnih procesov je namenjena podjetjem, ki se zavedajo pomena digitalizacije poslovanja in praviloma se nanašajo na digitalizacijo internih procesov znotraj podjetja. V vsakem podjetju so priložnosti za številne procese, ki jih je mogoče digitalizirati in s tem pohitrimo postopke in olajšamo zamudne procesne korake.
Po naših izkušnjah so to predvsem:
- komunikacija znotraj podjetja
- pregled nad aktivnostmi zaposlenih
- pregled nad tekočimi nalogami in njihov status
- priprave in obdelave dokumentov
- druge aktivnosti, ki so specifične glede na tip podjetja
To nam omogočajo različna orodja in rešitve za zajem dokumentov v digitalno obliko, kot so (CRM, DMS, sistemi za izmenjavo E dokumentov idr.).
Digitalizacija procesa nabave
Na digitalizacijo procesa nabave vpliva precej dejavnikov, med pomembnejše štejemo:
- tehnologija pri kupcu
- tehnologija pri proizvajalcu/dobavitelju
- EDI standard
- stabilnost zalednih sistemov in servisov
V nekaterih primerih dobavitelj sicer ponuja B2B okolje, kjer lahko kupec naroči želeno blago, a se velikokrat zatakne, ko je potrebno pridobiti listine (dobavnica, prevzemnica in račun) v digitalni obliki, kjer bi kupec z nekaj kliki ali celo preko API uredil nadaljnje aktivnosti. Izziv je tudi, če recimo kupec naročuje enako blago pri različnih dobaviteljih.
Digitalizacija procesa prodaje
Recimo, da imamo scenarij, ko podjetje, prodaja preko spleta in fizično v prodajalni. V veliki večini primerov obstaja verjetnost ponovnega nakupa, ni pa nujno. Pa vendarle je zajem pravilnih podatkov o kupcu skladno z GDPR ključnega pomena.
Do prodaje lahko pride na več načinov:
- s spletnim nakupom
- z naročilom po e-pošti
- z naročilom po telefonu
- z nakupom v prodajalni
Mnogokrat smo ob tem priča
nepopolnim ali celo napačnim podakom o kupcih, kot na primer:
- napačna telefonska številka
- napačni e-naslov
- napačni naslov prebivališča
- napačna davčna številka
V procesu digitalizacije so namreč podatki ključni, saj se na osnovi njih izvajajo določene avtomatizirane akcije, kot je pošiljanje e-pošte, pošiljanje SMS-ov, posodobitve podatkov o partnerju itd.
Velikokrat so ti
podatki lahko nepopolni, kar ima za posledico precej slabe volje in veliko dela na strani naročnika in izvajalca, ki želi digitalizirati določene procese. Velikokrat zaradi tega nastanejo nenačrtovani stroški.
Tipični primer napačnega zapisa GSM številke (kjer sta XXX in YYY ustrezna numerična vrednost) je:
napačno: 031/XXX-YYY ali 031-XXX-YYY ali 031 XXX YYY - Janez; 031 XXX YYY Marko
pravilno: 031 XXX YYY ali 031XXXYYY
Verjamemo, da ste razumeli izziv!
Standardizacija zapisov obstaja z razlogom, in sicer, da vsak nedvoumno ugotovi za kakšen zapis gre in ga nato uporabi naprej.
Digitalizacija skladiščnih procesov
Digitalizacija skladiščnih procesov je tesno povezana z digitalizacijo nabave in digitalizacijo prodaje, saj v procesu nabave dobimo ustrezne listine, ki jih nato prenesemo na skladišče, kjer se lahko kreirajo črtne ali QR kode ter dodatne informacije o lokaciji (recimo polici ali delu skladišča, če gre za večje skladišče). Ti postopki lahko avtomatizirajo pot izdeleka od njegovega prihoda do njegove prodaje.
Digitalizacija proizvodnih procesov
Ker je trend digitalizacije prišel že v vsak del poslovnega procesa, so tudi proizvodni procesi že marsikje digitalizirani. Digitalizirano planiranje proizvodnje, interna logtistika, priprava tehnologije in proizvodnega postopka prispeva k sprejemanju odločitev v realnem času, k boljšemu nadzoru in analizi. Z digitalizacijo proizvodnih procesov boste dvignili produktivnost, razumeli pomen integracije in povezljivosti sistemov, prispevali k trajnostnemu razvoju ter dali velik poudarek na rast dodane vrednosti na zaposlenega.
Se digitalizacija še ni dotaknila vaših procesov, ker ne veste kje bi se tega lotili? Potem smo pravi naslov za vas. Pišite nam in se bomo dogovorili kje lahko začnemo.