Digitalne preobrazbe - nove možnosti tudi za turizem
Digitalna tehnologija je globoko posegla v naša življenja. Skorajda ni področja, kjer se digitalizacija ne bi vsaj pojavila, če ne že močno uveljavila. Strokovnjaki napovedujejo, da naj bi kar
80 % prebivalstva EU do leta 2030 imelo
osnovne digitalne spretnosti in znanja.
Digitalna strategija EU
Ob vsem tem smo si v Evropi zadali cilj t.i.
digitalne strategije EU, ki naj bi zagotovila, da bo digitalna preobrazba koristila državljanom in podjetjem ter da bo pripomogla k doseganju cilja podnebno nevtralne Evrope do leta 2050.
Vse skupaj je že podprto z zakonodajo, in sicer so stopili v veljavo
3 pomembni akti:
- Akt o digitalnih storitvah, ki zajema pravila o obveznostih in odgovornosti posrednikov na enotnem trgu, ki bodo prvič prinesla nove priložnosti za čezmejne digitalne storitve, hkrati pa zagotovila visoko raven zaščite za vse uporabnike ne glede na kraj bivanja v EU.
- Akt o digitalnih trgih, ki želi zagotoviti pravično ravnanje spletnih platform. Skupaj z aktom o digitalnih storitvah je akt o digitalnih trgih eden od osrednjih elementov evropske digitalne strategije.
- Evropski akt o čipih, ki bo okrepil konkurenčnost in odpornost Evrope na področju polprevodniških tehnologij in aplikacij ter pomagal doseči digitalni in zeleni prehod. To bo dosegel s krepitvijo vodilne vloge Evrope na področju tehnologije.
Kakšne spremembe torej že doživljamo in kako lahko skupaj in vsak posebej zagotovimo, da bo ta sprememba prinesla koristi za vse? Poglejmo si primer turizma.
Digitalizacija je neizogiben pojav tudi v turizmu
Turizem je bil eden prvih sektorjev, ki je digitaliziral poslovne procese v svetovnem merilu, saj je z uvedbo spletnih rezervacij letov in hotelov postal
digitalni pionir. Ko sta informacijska in komunikacijska tehnologija postala globalni pojav, je bil turizem dosledno zgodnji uporabnik novih tehnologij in platform.
Pandemija Covid-19 pa je naša življenja popolnoma spremenila. Čas karantene nas je spodbudil, da smo
stvari ponovno ovrednotili. Podjetja, ki so razvila spletne distribucijske kanale za svoje storitve ali izdelke, so posledice koronavirusa sicer občutila, vendar v precej manjši meri kot ostali.
Tako nepričakovano obdobje, kot je čas pandemije, pa je le še potrdil, da se morajo številna podjetja
digitalizirati. V panogi, kot je turizem, seveda ne moremo potovati preko spleta, vendar je veliko procesov, ki jih je mogoče racionalizirati s pomočjo spleta. Izboljšamo lahko
udobje storitev,
komunikacijo in
povečamo prodajo. Prav tako lahko
ponudbo personaliziramo in se stranki približamo tudi individualno.
Personalizirana ponudba
V 21. stoletju si prizadevamo za edinstvenost. Vsaka stranka želi biti obravnavana individualno in vse bolj priljubljene so tudi turistične ponudbe po meri. S personalizirano ponudbo se stranke počutijo počaščeno, nekaj posebnega. Doživetje sodobnega turista je pomembneje kot kdajkoli prej, saj so mu zaradi digitalizacije in personalizacije pisana na kožo.
Digitalizacija turizma v Sloveniji
Niso se spremenile le navade turistov, modernizirali so se tudi mnogi poslovni procesi. Digitalna preobrazba je tako nujna tudi v turizmu, saj lahko prispeva k doseganju višje dodane vrednosti panoge, maksimizacije koristi za vse deležnike in nenazadnje gostom ponudijo odlično uporabniško izkušnjo.
Na pomembnost digitalnega preboja v slovenskem turizmu pa opominja tudi nedavno predstavljena
strategija digitalne preobrazbe slovenskega turizma 2022–2026. Njena vizija je, da Slovenija postane vzorčni primer pametne destinacije, ki krepi in spodbuja razvoj trajnostnih, butičnih, personaliziranih in inovativnih doživetij. Gre za prvi tovrsten strateški dokument v Sloveniji, ki v vse bolj digitalni sedanjosti vidi številne priložnosti.
Digitalna transformacija kot pika na i
Kljub digitalni transformaciji turizma pa moramo tudi v prihodnje poskrbeti za gostoljubnost, prijazno dobrodošlico, ustvarjalnost pri izpolnjevanju visokih pričakovanj gostov.
Digitalni turizem naj bo pika na i vsega lepega in dobrega, kar ima slovenski turizem ponuditi.
Če ste pripravljeni, da digitalizirate svoje poslovanje, pišite nam. Z veseljem bomo z vami zavihali rokave!
Ekipa ETREND, 7. februar 2023
Kako rezervacijski sistemi revolucionirajo poslovanje in zakaj so postali nepogrešljivo orodje za učinkovito rast in razvoj podjetij v digitalni dobi.
Katere tehnologije se najbolj uveljavljajo? Kateri so najpomembnejši trendi, na katere se morajo vodje podjetij pripraviti?
Kateri trendi digitalnega marketinga se bodo pojavili v letu 2023? Kako lahko mala podjetja te trende izkoristijo v svojo korist? Kako pridobiti pomoč pri digitalnem marketingu?
Celostna grafična podoba podjetja je njegov obraz in zagotavlja, da lahko komunikacija podjetja doseže ciljne skupine.