Blog

Spremljajte naše koristne nasvete in aktualno ponudbo.

Digitalizacija v 2024: kaj pričakovati?

Kako poteka načrtovanje za leto 2024? Ko se odločamo, v katere programe investirati svoj čas in denar, imejmo v mislih glavne digitalne trende, ki bodo prevladovali naslednje leto.
Uporabniška izkušnja (UX) je postala najpomembnejša prioriteta za poslovni svet. In to z dobrim razlogom: 88% potrošnikov pravi, da je izkušnja, ki jo podjetje nudi, tako pomembna kot njegovi izdelki ali storitve.

Podjetja, ki tekmujejo na področju UX, so tista, ki sprejemajo inovacije in digitalne trende, in bodo tako v letu 2024 ostala korak pred svojimi konkurenti.

V nadaljevanju se bomo poglobili v digitalne trende uporabniške izkušnje, ki bodo prevladovali na trgu naslednje leto, kot so pokazali rezultati globalne ankete, v kateri je sodelovalo več kot 2700 poslovnežev s področij marketinga, uporabniške izkušnje (UX) in prodaje izdelkov B2C in B2B, finančnih storitev, telekomunikacij in mnogih drugih področij industrije.

1. Umetna inteligenca (UI)

Digitalni strokovnjaki napovedujejo, da bo UI prevladovala pri uporabniški izkušnji v letu 2024. Nas to kaj preseneča?


Z vzponom Chat GPT in velikih jezikovnih modelov (LLMs) je UI hitro postala vgrajena v digitalno izkušnjo. In očitno, digitalni strokovnjaki ne pričakujejo, da bo ta trend kaj kmalu upočasnil.

Kaj prinaša UI

2. Personalizacija

Nuditi strankam ustrezno izkušnjo, prilagojeno njihovim potrebam in željam, je nekako postalo že samoumevno. Podjetja, kot so Netflix, Spotify in Amazon, so postavile tako visoke standarde, da stranke zdaj že pričakujejo intuitivno, personalizirano izkušnjo, kamorkoli gredo.
Dejansko, po podatkih McKinseyja, 71% potrošnikov pričakuje prilagojeno izkušnjo – in podjetja, ki pravilno izvajajo personalizacijo, generirajo +40% več prihodka.

Kaj prinaša personalizacija

3. Potopitvena uporabniška izkušnja

Tehnološki napredek, kot je na primer razširjena resničnost (AR), virtualna resničnost (VR) in 3D vsebine, omogočajo združevanje fizičnih in digitalnih doživetij. Te tehnologije že uporabljajo v različnih panogah, predvsem v trgovini in e-trgovini, kjer omogočajo, da se izkušnje, ki so tipične za fizične trgovine (kot je pomerjanje oblačil ali preizkušanje pohištva in kozmetike), preselijo v digitalni svet.
Do leta 2024 se pričakuje, da bo trg mobilne razširjene resničnosti narasel na 1,73 milijarde naprav po vsem svetu, kar predstavlja 23-odstotno letno rast. Vir: Statista 

Kaj pričakovati v potopitvenih izkušnjah

Vedno bolje razumemo, kako lahko digitalne izkušnje pomagajo oceniti, kako bodo oblačila pristajala posamezniku. To vključuje tehnologijo, kot je skeniranje telesa, ki omogočajo vizualizacijo, kako bo izdelek izgledal na osebi, ali izbiro modelov, ki ustrezajo barvi kože ali telesni zgradbi uporabnika.

Virtualno orodje za preizkušanje izdelkov znamke e.l.f Cosmetics na primer omogoča strankam, da izberejo model, naložijo svojo fotografijo ali uporabijo kamero za preizkus kozmetičnega izdelka tako rekoč v živo. Ta izkušnja, ki temelji na tehnologiji razširjene resničnosti (AR), je na voljo na njihovi spletni strani in v mobilni aplikaciji, kar kupcem omogoča, da doživijo izdelke določene blagovne znamke tudi digitalno, brez potrebe po obisku fizične trgovine.

4. Osredotočenost na stranko

Podjetja, osredotočena na stranke, so približno 60% bolj dobičkonosna kot tista, ki ne osredotočajo na svoje stranke. Zato ni presenetljivo, da digitalni strokovnjaki verjamejo, da bodo izkušnje strank v letu 2024 osredotočene na sprejetje človeku usmerjenega pristopa, ki spodbuja zvestobo in zadrževanje strank.

5. Odločanje, podprto z analizo podatkov

V poslovnem svetu se vedno bolj odmikamo od odločanja na podlagi občutka in se usmerjamo k odločanju, ki temelji na trdnih podatkih. V letu 2024 bo to še posebej pomembno, saj bodo izkušnje strank temeljile na podatkih, ki jih podjetja zbirajo in analizirajo. Platforme za analizo podatkov bodo podjetjem nudile dragocene vpoglede v vedenje in želje strank.
Trg velikih podatkov naj bi v letu 2024 dosegel prihodke v višini 84 milijard dolarjev. Vir: Statista

6. Večkanalno poslovanje


Od spletnega nakupovanja do uporabe mobilnih aplikacij in pametnih ur, današnje stranke se soočajo z bogato paleto možnosti nakupovanja in interakcije, ki so se razvile bolj kot kdajkoli prej. V samo 15 letih se je raznolikost poti, ki vodijo potrošnike do nakupa, potrojila, saj so se možnosti povečale s povprečno dveh na šest. V letu 2024 bo ključnega pomena združevanje teh raznolikih poti v eno skladno in povezano nakupno izkušnjo, ki bo strankam zagotavljala nemoten prehod med različnimi interakcijskimi kanali.

Z vidika prodajalca to pomeni predvsem doslednost in enostavnost upravljanja. Vsak kanal dobi iste informacije o izdelkih in ima dostop do istega plačilnega in odpremnega sistema ter drugih modulov. Če morate kar koli od tega spremeniti, to storite samo enkrat.

Z vidika stranke večkanalno poslovanje pomeni nakupno izkušnjo, ki lahko po potrebi nemoteno zajema več kanalov. Predstavljajte si stranko, ki pregleduje in dodaja izdelke v košarico v namenski mobilni aplikaciji, nato opravi transakcijo na namiznem računalniku in nazadnje prevzame kupljene izdelke v bližnji trgovini. V primeru tradicionalne arhitekture bi za izvedbo takšnega delovnega toka verjetno potrebovali vrsto zapletenih integracij po meri med vsemi različnimi sistemi. Omnichannel pa ga podpira takoj po odprtju.

Glavni trendi v večkanalnem poslovanju:

7. Družbeno omrežje

Danes potrošniki uporabljajo platforme družbenih omrežij, kot so Facebook, Instagram, Pinterest in TikTok, ne le za raziskovanje in interakcijo, temveč tudi za nakupovanje. Podjetja izkoriščajo te kanale za zbiranje in deljenje vsebin, ki jih ustvarijo njihovi uporabniki, s čimer pridobivajo verodostojnost in krepijo občutek pripadnosti strank do njihove blagovne znamke.
Trgovanje preko družbenih omrežij, ki je že sedaj izjemno razširjeno, nadaljuje svojo hitro rast.
Napovedi kažejo, da bo do leta 2025 celotna vrednost trgovine na družbenih omrežjih dosegla izjemnih 1,2 milijarde dolarjev.

Trendi na družbenem omrežju:

8. Digitalno zaupanje


S postopnim ukinjanjem piškotkov tretjih oseb v letu 2024 in povečanimi skrbmi za zasebnost podatkov se bodo podjetja morala pripraviti na svet brez piškotkov tretjih oseb, še posebej s potrebo po zagotavljanju hiper-personaliziranih izkušenj.
Grajenje zaupanja s strankami in iskanje neposrednih načinov za zbiranje podatkov strank je ključ do ustvarjanja smiselnih in edinstvenih izkušenj, ki so prilagojene edinstvenim potrebam posameznika.
In ko postajajo potrošniki bolj ekološko in okoljsko ozaveščeni, postaja ključno vključevanje trajnosti in vpliva poslovanja v izkušnje strank

9. Digitalna dostopnost


Kar 16% svetovnega prebivalstva (to je vsaka šesta oseba) je oviranih, na tak ali drugačen način: Zato morajo podjetja zagotoviti, da nudijo vključujoče možnost, da vsak lahko dostopa do istih informacij in storitev. Leta 2024 bo to pomenila vključitev dostopnosti v poslovno kulturo in obstoječe procese. 

Digitalna dostopnost je postala ključni element za vsako podjetje, saj presega status trenda in postaja osnovna zahteva. To je bistveno za doseganje širše publike, vključno z osebami s posebnimi potrebami, ter zagotavlja, da so podjetja konkurenčna, prilagodljiva in odzivna na potrebe vseh svojih uporabnikov. Gre za digitalno dostopnost za ovirane osebe, ki jo vključimo v naše obstoječe procese. Od razvoja naših izdelkov vse do oblikovnih rešitev, vsebine in testiranja uporabnikov. Tako zagotovimo, da ostanejo naše vsebine vsem dostopne,

10. Mobilnost

Število prenosov aplikacij po svetu se je od leta 2016 povečalo za +80%, zato izstopati na zelo konkurenčnem trgu mobilnih aplikacij ni enostavno. Podjetja, ki razumejo vedenje svojih uporabnikov in neprestano optimizirajo ter zagotavljajo nemotene mobilne izkušnje, bodo leta 2024 ostale pred konkurenco.
Leta 2024 naj bi število uporabnikov pametnih telefonov po svetu doseglo 4,7 milijarde. Vir: Statista

Trendi na mobilnem področju:

Za zaključek

V letu 2024 se obeta nadaljevanje razvoja digitalnih trendov, ki bodo oblikovali način, kako podjetja komunicirajo in se povezujejo s svojimi strankami. Od poudarka na digitalni dostopnosti in zagotavljanju vključujočih izkušenj do prilagajanja strategij za dobo brez piškotkov tretjih oseb in povečanja varnosti podatkov - podjetja se morajo nenehno prilagajati in inovirati. S poudarkom na mobilnih izkušnjah, kjer se premika fokus na aplikacije in razumevanje vedenja uporabnikov, se odpirajo nove priložnosti za povezovanje z uporabniki. V tem dinamičnem digitalnem okolju bo ključnega pomena sprejemanje tehnoloških inovacij in razumevanje spreminjajočih se potreb strank, da bi zagotovili trajnostni uspeh in zadovoljstvo strank.

Če želite ostati v koraku z najnovejšimi digitalnimi trendi in zagotoviti, da vaše podjetje izkoristi vse priložnosti, ki jih prinaša leto 2024, se obrnite na nas za prilagojene rešitve, ki bodo izboljšale vašo digitalno prisotnost in izkušnje strank.

Ekipa Etrend, 20.12.2023
 

V gostinski panogi, kjer digitalizacija in spletna prisotnost odločata o uspehu, je izjemno pomembno, da se vaša restavracija izkaže.

Katere tehnologije se najbolj uveljavljajo? Kateri so najpomembnejši trendi, na katere se morajo vodje podjetij pripraviti?

Kateri trendi digitalnega marketinga se bodo pojavili v letu 2023? Kako lahko mala podjetja te trende izkoristijo v svojo korist? Kako pridobiti pomoč pri digitalnem marketingu?

Digitalna tehnologija je globoko posegla v naša življenja. Skorajda ni področja, kjer se digitalizacija ne bi vsaj pojavila, če ne že močno uveljavila, tudi v turizmu.

Univerzal

Ošterija Debeluh

Tinex

Predikat

AlpeadriaBooker

SB Novo Mesto

Plus Rešitve

Vulkanizerstvo Furlan

Dolenjske Lekarne

Okusi Posavja

KOČEVAR IN SINOVI

BikeBrothers

KOLESARSKI CENTER SEVNICA

VISIT KRŠKO

Mplus 2000

BubkaBar

Gostilna Strniša

POLYMER GROUP

Portal Dogaja.info

Jaka&i

Komunala Brežice

Butters

TEVE PTUJ

Parketarstvo Ravbar

Rofi shop

Hiša Linhart

STOPAR DESIGN

Hotel Leonardo

Restavracija Amor

naino

ZD Novo Mesto

Plesno društvo Imani

ABC NET

Kovinocrom

VIVO catering

Digitalni turizem

Obzorje

Trendlight

SKIRO INŽENIRING

TOMAS TRANS

Gurman

Blooming

<
>
16
16let izkušenj
200 +
200+uspešnih projektov
200 +
200+poslovnih partnerjev
×