Celostna grafična podoba podjetja in njen pomen
Velikokrat se v podjetju srečujemo s situacijo, ko želimo izvajati različne marketinške aktivnosti in ob tem pridemo do spoznanja, da podjetje nima izdelane celostne grafične podobe. Takrat prosimo naše
poslovne partnerje za pomoč, ki strokovno, kvalitetno in celovito ustvarijo grafično identiteto podjetja.
V nadaljevanju si preberite izredno zanimiv zapis
priznanega oblikovalca vizualnih komunikacij Miloša Radosavljevića z več kot 30 let izkušenj:
"Ko me je Etrend povabil naj napišem nekaj o pomenu ustrezne celostne grafične podobe, sem sprva pomislil, da le to ne bi bila še ena v nizu cehovskih litanij na vižo razočaranega in nerazumljenega oblikovalca, pogumnega ter izkušenega borca z mlini na veter in papirnatimi zmaji, ki nas tu in tam počastijo s kapljo razsvetljenosti.
Pa me je (k sreči) očitno to popustilo. Po vseh letih se je nabralo kup, imenujmo jih prigod, in sem se spomnil ene, ki prav zgovorno stoji sama zase, namesto vseh besednih akrobacij in pridig na temo »zakaj je pomembno...«. Pravzaprav, si na spletu lahko preberete mnogo strokovnih prispevkov o temu kaj stroka pravi o (celostni) grafični podobi in kako definira ta pojem. Tistim, ki bi radi vedeli več, priporočam v branje knjigo Kako nastaja in deluje učinkovita, tržno usmerjena celostna grafična podoba, Jerneja Repovža, med drugim tudi avtorja velike oglaševalske akcije »Slovenija, moja dežela«, ki se jo malo starejši med vami zagotovo dobro spomnite. Dobite jo v vsaki bolje založeni knjižnici ali antikvarijatu … ali celo na Bolhi.
Nekaj let nazaj, sem dobil iz pisarne lokalne družbene organizacije dopis v zvezi s povpraševanjem o neki delikatni temi. Odgovor me ni niti razveselil niti razočaral. Mi je pa pozornost pritegnila oblika dopisa, ki je bila je milo rečeno neresna. V oko je zbodel logotip na vrhu dopisa, zmaličena packa pospremljena s tipografijo (pisavo), ki k temu logotipu nikakor ni sodil, s čimer se bi strinjalo tudi ostro oko popolnega laika. Takrat smo že vsi imeli računalnike in veselo preizkušali ustvarjalne možnosti, ki jih je novi digitalni pripomoček prinesel v naša življenja. Torej je neki uslužbenec prilagodil obliko logotipa svojemu »oblikovalskemu« navdihu in ga očitno takega pošiljal na vse naslove, najbrž ne zavedajoč se, da je tako, nekje v ozadju izkazal neresnost, nekompetenco, celo posmeh do organizacije, ki jo je zastopal.
Drugi prejemniki teh dopisov najbrž tega niso opazili, vendar se je (spet nekje v ozadju) na tiho dogajal drugi, veliko resnejši proces - resen padec zaupanja do te organizacije v javnem prostoru. Torej med ljudmi.
To se ni zgodilo zaradi samovoljne uporabe logotipa, pač pa zaradi odnosa zaposlenih. Ta »čira-čara« logotip je bil le znanilec procesa. Imidž organizacije, torej vtis, ki ga je (oz. ni) gradila zunaj varnih zidov lastne samozadostnosti, je bil sčasoma resno načet. Njena realna identiteta pa pač takšna kot je bila.
Riba pa smrdi od glave.
Pri družbenih organizacijah, ki imajo kompleksno strukturo upravljanja in vnaprej razvejano kolesje komunikacije z javnostmi, bi bilo verjetno vseeno in tudi zadnja skrb zaposlenih, kakšne dopise dajejo od sebe. Navsezadnje, živijo od našega, davkoplačevalskega »samoprispevka« in za svoj kruh ne rabijo skrbeti. Razmišljal sem o temu ali si vendar ne zaslužimo vsaj malo urejene komunikacije in to v času, ko se vsi drugi gospodarski subjekti, na vse kriplje tako zelo trudijo oblikovati najboljše, najlepše, najbolj prepričljive in prodorne oglase, dopise, zgodbe in objave v vseh medijih in (takrat tudi že) na spletu ter družbenih omrežjih.
In tako navsezadnje priti do posameznika, ga na prijazen in čimbolj nevsiljiv, a vseeno prepričljiv način nagovoriti, da poseže po njihovih izdelkih, uslugah in storitvah. V precej hudi konkurenci nekaterim to uspeva bolje, drugim spet ne. Tisti, ki se zavedajo, da urejena grafična podoba, z ustrezno in preprosto, a domišljeno kreativno komunikacijo, po pravilu posežejo višje. Drugi se utopijo v povprečju.
Epilog. Nekaj let kasneje, sem dobil priložnost, da organizaciji pomagam pri kreiranju prenovljene grafične podobe. Prišlo je do zamenjave vodstva, ki je kmalu v prvi fazi nastopa spoznalo, da je potrebno narediti premik tudi v načinu komuniciranja z javnostmi.
In riba je nehala smrdeti."
Miloš Radosavljević, RADOST LAB
CGP je obraz podjetja
Dobro premišljena celostna grafična podoba podjetja ne predstavlja le zanimive in enotne podobe podjetja, temveč tudi zagotavlja, da lahko komunikacija podjetja doseže ciljne skupine. Temu sledi načrtno povečanje prepoznavnosti podjetja, kar zagotavlja, da je redno oglaševanje učinkovitejše in dosega boljše rezultate.
Dobro je izstopati med številnimi konkurenčnimi podjetji!
Z jasno strukturiranim profilom, ki se takoj poveže z vašim podjetjem, boste pridobili pozornost, stranke, naročila itd.
Najpomembnejši vidik je
enotna predstavitev vseh komunikacijskih sredstev vašega podjetja (logotip, spletna stran, vizitke, brošure, tiskovine itd.). Pri vseh morate upoštevati oblikovne značilnosti (tipografija, barve itd.), ki morajo biti usklajene s konceptom vašega podjetja.
Če torej nimate še izdelane celostne grafične podobe svojega podjetja, je skrajni čas, da jo pridobite.
Pišite nam in dogovorili se bomo o podrobnostih za izdelavo vaše celostne grafične podobe.
Ekipa ETREND, 6. marec 2023
Kako rezervacijski sistemi revolucionirajo poslovanje in zakaj so postali nepogrešljivo orodje za učinkovito rast in razvoj podjetij v digitalni dobi.
Katere tehnologije se najbolj uveljavljajo? Kateri so najpomembnejši trendi, na katere se morajo vodje podjetij pripraviti?
Kateri trendi digitalnega marketinga se bodo pojavili v letu 2023? Kako lahko mala podjetja te trende izkoristijo v svojo korist? Kako pridobiti pomoč pri digitalnem marketingu?
Digitalna tehnologija je globoko posegla v naša življenja. Skorajda ni področja, kjer se digitalizacija ne bi vsaj pojavila, če ne že močno uveljavila, tudi v turizmu.